Ansökan har stängt!
Handelskammaren i Jönköpings län är en oberoende och självständig medlemsorganisation som ägs av medlemmarna och verkar för att skapa bra förutsättningar för länets företag – oavsett bransch och storlek. Vår målsättning är att Jönköpings län ska vara en attraktiv region för människor att bo och arbeta i. Handelskammaren erbjuder en stark oberoende röst för näringslivet, inflytande och påverkan som gör skillnad, ett unikt affärsnätverk över hela regionen och internationellt, inspiration samt ny kunskap. Tillsammans gör vi Jönköpings läns näringsliv starkare!
En av våra anställda kommer i vår att gå i pension och därför söker vi en ersättare till henne, på en tjänst på mellan 75 % och 100 %.
Ett av Handelskammaren i Jönköpings läns uppdrag är att stötta företagen i olika exportrelaterade frågor. Sveriges Handelskamrar är auktoriserade att utfärda en del av de dokument som krävs vid internationell handel. Genom internationella avtal utfärdar Handelskammaren också ATA-carneter som används för att tullfritt kunna ta varor till ett annat land för en tidsbegränsad period.
Handelskammaren är även en fysisk mötesplats där möjlighet finns för företag i länet att hyra arbetsplatser och lokaler för event, konferenser och möten. Vi arrangerar även egna event, både större och mindre.
OM ROLLEN
Du kommer att hjälpa våra företagskunder med deras internationella handelsdokument. Vi strävar efter att hålla en hög servicenivå när det gäller handläggningstid, kunskap och information. Viss dokumenthantering sker via särskilt systemstöd, där du medverkar till att informera, stötta och utbilda företagen i att gå över till mer digitala arbetssätt. Utbildning i hanteringen av handelsdokument sker på plats och du behöver bli väl insatt i gällande regelverk och hålla dig à jour med de ändringar som sker. I arbetsuppgiften ingår också löpande fakturering av handelsdokumenten.
Du kommer även att ansvara för att våra gäster i lokalerna alltid känner sig varmt välkomna, att lokalerna och rummen är i toppskick både före och efter, finns till hands med god service till våra gäster samt ser till att våra gäster alltid ser fram emot att komma tillbaka till oss på Handelskammaren. Du har öga för detaljer såväl som helhet när det gäller att hålla det fint i våra lokaler.
Vi är ett litet men sammansvetsat gäng, som gör mycket för att hjälpa varandra. Därför söker vi en person som tycker det är roligt att vara en del av ett team. Gott samarbete och egen förmåga att ta initiativ. Att arbeta självständigt uppskattas och värdesätts högt.
VI SÖKER DIG SOM
- har en mycket god administrativ förmåga, gärna med erfarenhet av att jobba med ekonomi,
- gillar att hålla ordning och reda samt är noggrann och tålmodig i ditt arbete,
- har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språk används i det dagliga arbetet med dokument,
- alltid vill ge våra kunder och gäster ett varmt personligt bemötande och förstår vikten av att en hög service är avgörande,
- och har mycket god datorvana då vi använder flera systemstöd.
Erfarenhet av administrativa serviceyrken är meriterande, och vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet samt dina drivkrafter. Rollen innebär en hög närvaro på plats.
Anställningsvillkor: tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till:
Helena Zar Vallin
Vd, Handelskammaren Jönköpings län
helena.zarvallin@handelskammarenjonkoping.se
076-94 94 225